Káva vs. Čaj - Čo nám dáva viac? Časť II.


Dnes pokračujeme v téme, čo nám prináša viac výhod, pitie čaju alebo kávy? V predchádzajúcom článku sme sa pozreli na zdravotné prínosy a príval energie z pitia kávy a čaju. Ktorý nápoj nám viac pomáha pri chudnutí, raste svalov či pri zlepšení nálady?

Chudnutie Tu platí jednoduchá rovnica. Kofeín nám dodáva energiu, čím náš tréning môže byť viac energický a to má za následok viac spálených kalórií. O účinkoch kofeínu pri športe si môžete prečítať TU.

Podľa nedávneho prieskumu American Journal of Clinical Nutritional môže pitie zeleného čaju vo väčšej miere prispievať k redukciu tuku. To preto, že EGCG a kofeín v zelenom čaji môžu pomôcť zmenšiť tukové bunky a robiť svalové bunky viac aktívnymi. Z hľadiska väčšieho prínosu pre chudnutie vyhráva: Čaj Rast svalov Kým čaj môže byť lepší pre chudnutie a spaľovanie tukov, káva je víťazom, pokiaľ ide o získavanie svalovej hmoty a to vďaka vyššiemu obsahu kofeínu. Kofeín môže stimulovať svaly a môže nám pomôcť urobiť viac opakovaní. Výskumníci z Univerzity z Nebrasky oznámili, že cvičiaci muži, ktorí pili kávu jednu hodinu pred cvičením, zvýšili počet opakovaní na bench presse. Pre rast svalov je víťazom: Káva Odpočinok a lepšia nálada Káva je známa tým, že práve vďaka vyššiemu obsahu kofeínu nám poskytuje energiu, zatiaľ čo čaj je spájaný s upokojením nervov. Môže za to aminokyselina L-theanín, ktorá sa nachádza v zelenom čaji. Čaj je jediná rastlina, ktorá ho produkuje. Táto aminokyselina zvyšuje aktivitu alfa vĺn v mozgu a tým navodzuje stav relaxácie bez pocitu ospalosti a zároveň môže prispieť k dobrej kvalite spánku.

Vyhráva: Čaj Je zrejmé, že aj káva, aj čaj nám ponúkajú rad výhod. Je len na nás, ktorý nápoj viac preferujeme. Keďže čítate článok u nás na stránke, je jasné, že preferujeme kávu.

Sledujte nás na Facebooku
  • Facebook Basic Square
Najčítanejšie články